Statements

Florida Democratic Party Statement on Colombian Independence Day

The following is a statement from Florida Democratic Party Chair Manny Diaz

“Today we congratulate Colombia on the anniversary of their independence. For Colombians, this date is a time to celebrate their rich cultural heritage, including the contributions of women, Afro-descendants, and indigenous populations to Colombian history. Colombia is one of our nation’s most important Latin American allies and Florida has the largest Colombian diaspora in the nation.

“The Florida Democratic Party wishes Colombians a happy Independence Day as they come together to celebrate freedom and their cultural heritage.”

en español

Declaración del Partido Demócrata de Florida en el Día de la Independencia de Colombia

La siguiente es una declaración del presidente del Partido Demócrata de Florida, Manny Díaz:

“Hoy felicitamos a Colombia por el aniversario de su independencia. Para los colombianos, esta fecha es un momento para celebrar su rico patrimonio cultural, incluidas las contribuciones de las mujeres, los afrodescendientes y las poblaciones indígenas a la historia de Colombia. Colombia es uno de los aliados latinoamericanos más importantes de nuestra nación y Florida tiene la diáspora colombiana más grande del país con más de un millón de residentes.

“El Partido Demócrata de Florida les desea a los colombianos un feliz Día de la Independencia mientras se unen para celebrar la libertad y su herencia cultural.”

# # #

Stay in Touch